Motorower Romet 760 Polo na www.jacomoto.prv.pl Romet 760 Polo

Romet 760 Polo Pojazd ten, jest jednym z modeli nowej rodziny motorowerów 700 produkowanych przez Zakłady Romet w Bydgoszczy. Zastosowano w nim nowy zespół napędowy serii 017 o mocy 1,7 kM i poprawionej elastyczności. Zastosowano również nowy widelec przedni - teleskopowy.Jest to w zasadzie motorower model 750 Pegaz ze zmodernizowaną sylwetką która miała nawiązywać do rowerów do gry w polo. Zyskał przez to nową wydłyżoną kierownicę, nowy wydłużony bak pomiędzy kierownicą a siodłem. Siodło uzyskało nowy kształt w raz z metalowym oparciem.
Istaniała także wersja motoroweru ze standardową kierownicą. Lata produkcji: 1974-1976



Dane techniczne:
Typu 017 o mocy 1,4 KM przy 4000 obr/ min i stopniu sprężania 6,5. Maksymalny moment napędowy to 2,8 Nm przy 2750 obr/min. Średnica cylindra 38mm, skok tłoka 44mm, pojemność skokowa 49,8cm3

Gaźnik:
GM 12F1 o średnicy dolotu 12mm.

Sprzęgło:
Sprzęgło mokre dwutarczowe z tarczami korkowymi lub z tworzywa sztucznego umieszczone na wale korbowym silnika.

Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów lewą rękojeścią kierownicy. Wskaźnik włączonego biegu. Przełożenia całkowite: I-29,16, II-13,19. Przełożenia w skrzyni I-3,08, II-1,68. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.

Napęd:
Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do kola tylnego czesciowo oslonietym lancuchem 1/2˝x4,8 o 102 ogniwach, przelozenie 2,54.

Podwozie:
Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa. Zawieszenie kola przedniego na widelcu teleskopowym bez tlumienia, o skoku 50 mm. Zawieszenie koła tylnego na wachaczu reserowany dwoma teleskopami. Kierownica wydłuzona. Siodło podłużne z oparciem, dzwonek rowerowy.
Całkowita długość 1700mm, wysokość rączek kierownicy 1100mm, wysokość siodła 800mm.
Motorower malowany w kolorach: czerwony, biały.

Koła:
Niewymienne o średnicy obręczy 16". Ogumienie 16X2,25 Ciśnienie powietrza przód 1,75, tyl 2,25 bar.

Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopionż żeliwna wkladka. Srednica bebnów 97 mm szerokosc szczek 20 mm.

Instalacja elektryczna:
Jednoprzewodowa o napieciu 6V. Prądnica-iskrownik trzycewkowa o mocy 23W. Pradnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kołem magnesowym. Wyprzedzenie zaplonu 4,5 (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm. Swieca zaplonowa M14x175. Odstep elektrod swiecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuswiatlowa 15/15W, tylna 3W.

Pojemności:
Skrzynka biegów 0,75 l Zbiornik paliwa 9,0 l

Cieżar:
Cieżar własny 45 kg,
cieżar max 120 kg,
dopuszcalne obciążenie bagaznika 10 kg,

Zużycie paliwa:
ok 2l/100 km

Wskaźniki:
Stosunek mocy silnika do ciezaru 30 KM/T
Szybkość maksymalna 40 km/h,

Wyposażenie:
Komplet narzedzi, pompka do opon




Wersja ze standardową kierownicą




Tutaj galerię.



POWRÓT